Mesačný archív: január, 2013

shutterstock_128199806

Pitie zeleného čaju spomalí príznaky starnutia

Zelený čaj totiž obsahuje látky s antioxidačnou aktivitou pomáhajúce odvrátiť poškodzovanie buniek, ktoré vedie k vzniku rôznych ochorení. Výskumníci sa pri štúdii účinkov zeleného čaju zamerali na všetko od cholesterolu po riziko vzniku rôznych druhov rakoviny.



shutterstock_125303723

Ľudia by mali znížiť konzumáciu mäsa o polovicu

Autor štúdie Eric Davidson z výskumného centra Woods Hole Research Centre, ktoré sa dlhodobo venuje ekológii, navrhuje zmenšenie porcií aj celkové množstvo skonzumovaného mäsa. Jeho produkcia vyžaduje obrovský objem hnojív spotrebovaných v rastlinnej výrobe. Z nich sa uvoľňuje oxid dusný, jeden z plynov spôsobujúcich globálne zmeny klímy. Podľa Davidsona je alarmujúce, že sa spotrebuje viac hnojív na pestovanie krmiva pre zvieratá než na pestovanie potravy pre ľudí.



shutterstock_177179507

Oregano údajne núti rakovinu prostaty k samozničeniu

Nedávne údaje ukázali, že až každý 36. muž zomrie na rakovinu prostaty. Na Slovensku je každý rok diagnostikovaných asi 1 200 nových prípadov ochorení a zhruba päťsto mužov ročne na toto ochorenie zomiera. Britská organizácia Cancer Research k tomu uvádza, že v Európe počet diagnostikovaných prípadov v rozmedzí rokov 1998 až 2007 vzrástol o 50 percent. V súčasnosti sa rakovina prostaty lieči chirurgicky, rádioterapiou, hormonálnou terapiou či chemoterapiou.



1_89

Schudnite s vápnikom!

Vápnik potrebujeme na správny rast, činnosť srdca a na zdravé zuby. Znižuje krvný tlak a je užitočný pri depresiách a strese. Výskumy ukázali, že až tri štvrtiny žien ho majú nedostatok, preto by naň nemali zabúdať najmä budúce a dojčiace mamičky, staršie ženy a vegáni. Vápnik sa vstrebáva do štruktúry kostí aj vďaka vitamínu D a spolu tvoria dôležitý tandem. Dodáte si ho z mlieka, syrov, rýb, listovej zeleniny a zo strukovín.



shutterstock_128012267

Jedzte pomaly, nebude vás nafukovať!

Čo sa deje s dobrým jedlom, na ktorom ste si skvelo pochutili? Veľmi zjednodušene to vyzerá takto: Všetko, čo požujete a prehltnete, zostáva dve až tri hodiny v žalúdku. V ňom sa potraviny pomocou enzýmov natrávia a pripravia na vlastné trávenie, ktoré sa deje neskôr v tenkom čreve.



shutterstock_77491957

Cukor je jed! Škodí rovnako ako alkohol!

Pravda je horká. „Potraviny, ktoré obsahujú cukor a sladidlá, škodia zdraviu do tej miery, že by sme ich mali kontrolovať rovnako ako alkohol a tabak,“ tvrdí nekompromisne odborník na detskú obezitu Robert Lustig z Kalifornskej univerzity v San Franciscu na stránkach amerického odborného časopisu Nature. V krajine plnej tučných detí a dospelých článok okamžite vzbudil veľkú pozornosť. A nielen ten. Lustigovu prednášku



1_44

Kto nemôže ísť do sauny?

Preč sú časy, kedy jedinou saunou bola suchá, švédska, ktorá nemusí vyhovovať každému a ani si ju zo zdravotného hľadiska nemôže každý dopriať. Dnes máte na výber z niekoľkých typov a je iba na vás, ktorý sa rozhodnete uprednostniť.



shutterstock_157924235

Strollering je tu pre všetky mamičky

Patríte medzi mamičky, ktoré milujú šport, ale chcú všetok čas na materskej dovolenke venovať svojmu dieťatku? Konečne existuje pohybová aktivita, ktorá vznikla preto, aby splnila požiadavky mamičiek a ich malých ratolestí. Mamičky nie sú limitované nárokmi svojich detí, nie sú odkázané na zháňanie opatrovateliek, jednoducho športujú vtedy, keď sa im zachce.



1_59

Vyberte si pohyb, ktorý Vám sadne

Cvičenie a pohyb celkovo by sa mal stať prirodzenou a príjemnou súčasťou Vášho týždňa. Je dôležité, aby pohybová aktivita zapadla do Vášho harmonogramu a nenarušovala Vaše plány, ale tiež aby ste sa pri cvičení cítili dobre.



shutterstock_156467216

Pozitíva pravidelného cvičenia

10 – Zlepšuje Váš spánok

Hoci sa to môže javiť ako samozrejmosť, súvislosť medzi pravidelným cvičením a zdravým spánkom bola dokázaná v podstate iba nedávno. Štúdie na túto tému dokázali, že 20-30 minútový tréning trikrát alebo štyrikrát do týždňa skutočne zlepšuje spánok. V každom prípade je lepšie cvičiť ráno alebo popoludní, pretože ak budete cvičiť večer, budete mať príliš veľa energie na to, aby Ste zaspali.