Mesačný archív: apríl, 2013

shutterstock_189716345

Plastika pre kolená

Pozeráte sa do zrkadla a trápi vás tuk, v ktorom sa vaše kolená topia? Nie je to nič výnimočné. Tento problém sa vyskytuje aj u inak štíhlych ľudí. Ak vám tukové vankúšiky opticky deformujú nohy, pomôže vám liposukcia. „Nie je to zriedkavý zákrok a určite sa netýka len žien s vyššou hmotnosťou,“ hovorí MUDr. Dušan Guba, PhD., primár plastickej chirurgie v Bratislave.



1_50

Potraviny, ktoré môžu pomôcť v prevencii proti rakovine

Olivový olej

- najmä panenský je bohatý na vitamín E a mononenasýtené mastné kyseliny, ktoré neoxidujú, a tak v tele ani nenastáva proces rozkladu, ktorý by poškodzoval bunky. Z väčšiny výskumov vyplýva, že strava bohatá na olivový olej má pozitívny vplyv na znižovanie rizík rakoviny prsníka



shutterstock_49824472

Ktorý vitamín potrebujete?

ČO PIJETE?

Alkohol
Pravidelné dávky alkoholu si od tela pýtajú vitamíny skupiny B, najmä B1.

Kofeín
Kofeín v káve, kolových nápojoch, horkej čokoláde alebo v čiernom čaji síce na jednej strane povzbudzuje, no zároveň odoberá vitamíny skupiny B.



shutterstock_128012267

Osteoporóza: Nebezpečný zlodej kostí

Čo je to osteoporóza?

Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že kosti sú neživou hmotou, opak je pravdou. V prípade kostí ide totiž o živé tkanivo, ktoré sa pravidelne obmieňa. To v praxi znamená dvojitý proces, ktorý spočíva v odbúravaní kostí a následnej novotvorbe. Ak však preváži odbúravanie kostí nad ich novotvorbou, kosti začínajú rednúť. A práve rednutie kostí sa odborne nazýva osteoporóza.



1_12

Glykemický index potravín. Oplatí sa sledovať ho?

GI je vlastne parameter, ktorý vypovedá o tom, ako rýchlo je určitá potravina obsahujúca cukor schopná telu dodať energiu. Výsledky vedeckých výskumov potvrdzujú, že na zdravie a hmotnosť pozitívne vplýva konzumovanie potravín s nízkym GI.



1_5

Bojujte proti depresii vitamínmi!

Hlbšie duševné problémy, ako je napríklad klinická depresia, bipolárno-afektívna porucha a iné, si vyžadujú komplexnú liečbu, aby sa vyrovnala nerovnováha biochemických pochodov v tele a správna funkcia neurotransmiterov. Práve tie totiž stoja za rovnováhou ľudského organizmu, jeho duševnej aj fyzickej stránky.



shutterstock_115950610

Krásne topánky nemusia znamenať utrpenie

Pri nakupovaní obuvi je najdôležitejšie uvedomiť si, na čo sa bude využívať. Ak ide o neformálnu obuv určenú na pracovisko, ženy by sa mali vyhnúť opätkom vyšším ako 5 centimetrov. Ideálna je tiež gumená podrážka a vytvarovaná klenba topánky. Guma pôsobí ako vankúš pre prednú časť chodidla, kde sa objavuje najviac problémov.



1_8

Chyby v životospráve ktoré sa vám vypomstia

Hoci je 1. január už pomerne ďaleko, mnoho ľudí si dáva predsavzatia aj počas roka. Budú jesť viac vitamínov, častejšie športovať a menej sa stresovať. No zabúdajú na maličkosti, ktoré sú naozaj dôležité. Tu je 5 základných zlozvykov, ktorých by sa mali vyvarovať.



1_3

Mýty o zdraví a vzťahoch

Citrusy zlikvidujú chrípku

OMYL



chrbát_0

Fitness pre chrbát

Postavte sa pred zrkadlo vo vašom obvyklom postoji. To znamená uvoľniť sa, stáť tak, ako je vám to najprirodzenejšie. Potom sa vystrite, tlačte ramená dozadu a bradu držte zdvihnutú. Pravdepodobne budete cítiť, ako by ste vystrkovali hrudník, ale to je správne držanie tela. Ak sa cítite zvláštne, mali by ste upraviť svoj postoj. Pretože takto by to malo v ideálnom prípade vyzerať.