shutterstock_123602794

3 športy, ktoré naozaj stoja za to

Plávanie
Pokiaľ ste si povedali, že od zajtra začínate s pohybom, choďte na to pomalšie. Kostru aj svaly potrebujete dostať do tempa, takže ideálom bude plávanie. Radí sa medzi tie najzdravšie športy určené aj na rekreáciu, pretože na telo nevytvára silný tlak. Voda nadľahčuje, masíruje svalstvo i šľachy, šetrne narába s kĺbmi a vďaka horizontálnej polohe sme zaťažení celkom inak ako na súši. Napriek všetkým vymenovaným výhodám si však nemyslite, že by ste si plávaním nedali do tela. Ak obyčajné čľapkanie a kúpanie vymeníte za aktívne plávanie, rýchlo pocítite, v čom je čaro odporu vody. Prekonať ho musíte len vy sami a verte, že zapojíte toľko svalov, koľko sa len dá. Ak by sme to mali rátať, za hodinku plávania viete spáliť aj 2000 kJ.

Beh

Z vody sa presuňme na súš, kde sa núka jeden z najprirodzenejších pohybov pre telo – beh. Oslavné ódy naň môžete počuť z každej strany, no hneď na úvod si povedzme, že naň treba mať povahu. Ak nie ste typ, ktorého napĺňa hodinové sledovanie dychu a krokov, zbytočne sa doňho nenúťte. Je mnoho iných športov, ktoré výborne spaľujú a zároveň vás zamestnajú spôsobom, ktorý vám sadne. Avšak pre tých, čo neotáľajú obuť tenisky a vyraziť, máme výbornú správu. Beh je spôsobom, ako nielen spevniť svalstvo, spáliť tuky a zlepšiť kondíciu, ale aj ozdraviť kardiovaskulárny systém i svoju psychiku. Behanie je doslova pasovaný za spôsob, ako dokonalo prečistiť hlavu a zbaviť sa stresu. Ak sa na to chcete pozrieť očami čísle, nech sa páči. Vybehať môžete za hodinku aj 4000 kJ.

Bicykel
Pýtate sa, v čom sa bicykel líši od behania, keďže v oboch prípadoch ide o kardio tréning? Tí, ktorí majú problémy s kĺbmi a radi by si ich šetrili, je odpoveď jasná.. Bicykel nie je v tomto smere taký náročný ako beh, pretože nohy nedopadajú na zem. Šliapu do pedálov, čím ešte viac dávajú zabrať svalom, a to najmä na spodnej časti tela. Spinningové hodiny vám však rýchlo dokážu, že na dvoch kolesách sa dá poľahky tvarovať celé telo, nabrať kondícia a zlepšiť kardio činnosť tela. Aktívnou jazdou môžete spáliť 3500 kJ za hodinu, na spinningu ešte o niekoľko stovák viac. To sa už oplatí, no nie?

 

Zdroj: www.atlas.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com