1_53

4x čo jesť denne, aby ste nepribrali

Zvyknite si na to odvrátiť čo najskôr hlad, keď na vás príde. Iba tak si udržíte zdravu váhu. Nikdy nenechajte telo, aby sa ozvalo veľkými bolesťami hladného žalúdka. Jedzte vždy menšie porcie a častejšie. Konzumácia päť malých jedál denne namiesto troch môže udržať vašu kondíciu. Ale čo presne je to malé jedlo, ktoré by ste mali jesť každý deň? Mali by sme zjesť okolo 400 kalórií každé tri hodiny aktívneho času a takto jesť po celý produktívny deň. Dokopy by sme mali prijať okolo dvetisíc kalórií. Jesť týmto spôsobom pomáha zabrániť tomu, aby sa hladina cukru v krvi príliš znížila a potom nárazovo s jedlom veľmi stúpla. Keď nebudete hladovať, budete môcť robiť aj lepší výber potravín do vášho jedálnička.

1. Ovsené vločky by mali byť prvé jedlo dňa, ako prevencia srdcových chorôb. Obsahujú rozpustnú vlákninu, ktorá vás chráni proti srdcovým ochoreniam tým, že udržuje vaše tepny ohybnejšie a znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Ovos obsahuje komplexné sacharidy, čo znamená, že spomaľuje uvoľňovanie cukru do krvného riečišťa a vďaka obsiahnutým bielkovinám(!) budujete aj svalovú hmotu. Budovanie svalov vám pomôže spáliť kalórie efektívnejšie, a to aj v pokoji.

2. Vlašské orechy sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Obsahujú tiež nálož protizápalových fytochemikálií, a až polovicu toľko potrebných látok na budovanie svalovej hmoty ako ponúka kura.

3. Tmavá fazuľa zvyšuje zase výkon mozgu, pretože je plná antioxidantov, ktoré zlepšujú jeho funkcie. Jedna šálka obsahuje 8 gramov bielkovín a 7 gramov vlákniny. Fazuľa je všeobecne nízkokalorické jedlo, ktoré neupcháva tepny.

4. Mrkva je výborným zdrojom v tukoch rozpustných fytochemikálií ako je betakarotén a vitamín A, ktoré pomáhajú ochrániť telo pred rakovinou a zápalovými stavmi, ako je reumatoidná artritída a astma.

Zdroj: www.atlas.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com