1_19

5 trikov ako mať ploché bruško

Stavte na probio
Probiotiká vášmu telu pomôžu zvládnuť trávenie, upokojiť črevá a nadobudnúť stratenú rovnováhu tráviacemu traktu. Zaveďte do vášho jedálnička probiotické raňajky vo forme jogurtov so živými kultúrami alebo kyslomliečnych probio nápojov. Prečistíte telo a bruško bude pri ich pravidelnom užívaní viditeľne plochejšie.

Pauza s chlebom
Aj nadmerná konzumácia chleba môže stáť za nadúvaním. Ak ho však obmedzíte a nahradíte celozrnným pečivom, onedlho zbadáte prvé pozitívne výsledky. Chlieb konzumujte v malom množstve radšej častejšie, než niekoľko krajcov naraz. Pokiaľ máte k dispozícii pekárničku chleba, využívajte ju a pripravujte si zdravé celozrnné chleby so semienkami. Sú zdravé, lahodné a diétnejšie než kupovaný biely či zemiakový chlieb.

Pozor na sladkosti
Z času načas potrebuje organizmus nutne pauzu od cukru. Zbavíte sa tak problému s nepravidelným vyprázdňovaním a nadúvaním. Keď dostanete chuť na sladké, zabudnite na dojedanie bonboniér a radšej si doprajte dostatok ovocia s vlákninou, ideálne v dopoludňajších hodinách. Osvedčený je banán či ananás, netreba zabúdať ale ani na citrusy plné vitamínu C.

Sóda? Radšej nie!
Nafúknuté brucho odľahčíte aj vhodným pitným režimom. Povedzte stop bublinkovým, sladeným nápojom, džúsom a radšej pite dostatok čistej vody. Proti nadúvaniu zaberá napríklad feniklový, zázvorový a mätový čaj. Bylinné čaje ako medovka a materina dúška vás upokoja, sú preto vhodné na večer.

Bez cvičenia to nejde
Neznášate cvičenie? Bohužiaľ, pre krásne brucho je nevyhnutné. Zaraďte aspoň nejakú aktivitu, ktorú si obľúbite. Za vyskúšanie stojí určite brušný tanec, ktorý spraví s vašimi brušnými svalmi skutočné divy. A nehovoriac o tom, ako krásne sa zrelaxujete a nadopujete endorfínmi! Účinné sú však najmä aeróbne aktivity ako beh, bicyklovanie, aerobik, tanec a samozrejme na vyrysovanie svalov sú najlepšie sklápačky a brušáky. Na šikmé svaly výborne zaberá nasledovný cvik: Ľahnite si na podložku a pokrčte nohy. Ľavú nohu preložte cez pravé koleno a ľavou časťou tela sa dvíhajte k pravej nohe. Opakujte dvadsaťkrát a vymeňte nohy. Znova si dajte dvadsať cvikov a potom zopakujte ešte jednu sériu.

 

Zdroj: www.atlas.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com