1_85

Aby nohy netrpeli

Hoci sú chodidlá počas väčšiny dňa skryté v topánkach, neznamená to, že na ne nečíhajú nebezpečenstvá. Zimné mesiace sú pre chodidlá namáhavou skúškou. Uzavreté topánky či nepriedušné ponožky a pančuchy prispievajú k zvýšenému poteniu nôh, k nepríjemnému zápachu, svrbeniu, plesniam a k vysušovaniu nôh. Ak ste strávili celý deň v jedných topánkach, nohy máte večer poriadne unavené, a ak to boli nedajbože lodičky, bolesť je nevýslovná. Pomôže masáž ošetrujúcimi emulziami, prípadne olejmi, ktoré napätým svalom poskytnú okamžitú úľavu. Okrem bolesti je celodenné nosenie topánok – bez ohľadu na to, či sedíme, alebo stojíme – rizikové najmä z dôvodu tepla, ktoré v uzavretom priestore môže spôsobiť rôzne zdravotné problémy. Navyše, nadmerné potenie nôh je aj estetickým problémom. Ako prevenciu možno odporučiť časté striedanie topánok, starostlivosť o obuv, ponožky z prírodných materiálov a, samozrejme, každodenné ošetrovanie nôh vhodnou kozmetikou. Ako si pomôcť pri opuchnutých nohách a kŕčových žilách Ak vám po celodennom chodení alebo namáhaní zvyknú opúchať nohy, doprajte im osviežujúci kúpeľ napríklad z mäty. Ak mávate vážnejšie problémy a trápia vás aj kŕčové žily, skúste nasledujúci recept.
Ošúpanú uhorku postrúhajte na kašu a naplňte ju do ponožiek. Pred spaním si ich obujte a uhorku nechajte pôsobiť do rána. Na druhý deň si urobte kúpeľ na nohy, a to z týchto ingrediencií:
2 diely listov vlašského orecha
1 diel listov brečtana
1 diel bobkového listu
1 diel tymianu
Všetko spolu varte 15 minút v 3 litroch vody. Potom pridajte 2 polievkové lyžice soli a 1 polievkovú lyžicu hydroxidu sodného. V teplom odvare močte nohy 15 minút.