1_23

Chcete bruško ako doska?

Každá žena má na tele partiu, ktorá dokáže pribrať aj z vdýchnutia čokoládovej vône. Je tou vašou práve bruško? Nie ste v tom sama, poznáme to mnohé. Smútok však hoďte za hlavu, výhovorky, že sa vám chudnutie nedarí, takisto a poďme na to. Tento týždeň si dávame za úlohu tvarovanie bruška a verte, že ak sa do toho pustíte naplno, budete sa o pár mesiacov neveriacky usmievať do zrkadla. Naozaj!

Čo jesť?
Dať do poriadku bruško a zbaviť ho mäkkého základu nie je žiadnou srandou. Nepredstavujte si, že vám bude stačiť sto brušákov denne a zázraky vás dobehnú za pár týždňov. Na brušáky čas príde, to je samozrejmé, no ešte skôr si povedzme, čo všetko dokáže s bruškom strava.

„Ste to, čo jete” platí na celých sto percent a ak sa snažíte upraviť si postavu, myslite na to za každých okolností. Aby ste pohli s tukmi, ktoré sa vám udomácnili na tele, budete musieť stopnúť ich ukladanie. Ako na to? Platí stará známa rovnica – menší príjem, väčší výdaj. Zabudnite teda na kalorické obedy či dotláčanie sa sladkosťami a jedzte ľahko, zdravo a hlavne pravidelne. Ak chcete vedieť o racionálnom stravovaní viac, vráťte sa k nášmu článku

Ako spaľovať?
Energiu prijímať netreba, o tom niet pochýb, no treba sa takisto zbaviť tej, ktorú telo nespotrebuje na svoje potreby. Hýbte sa, skáčte, behajte, jednoducho spaľujte. Zlikvidujete energiu navyše, roztopíte usadené tuky a schudnete. Na spaľovanie sú najlepšie aktivity, ktoré sme už menovali, no nebojte sa ani ďalších. Aeróbnych možností je dostatok a dôležité je robiť ich v správnom nasadení a dostatočne dlho.

Práve technika, akou sa do spaľovania tukov pustíte, rozhoduje, či budete sláviť úspechy alebo nie. Správne nasadenie znamená približne strednú záťaž a hoci vás vpred môže hnať túžba po úspechu, prepáliť svoju snahu sa skutočne nevypláca. Tuky zostanú nedotknuté a klesať bude len energia organizmu. Preto sa držte v tempe, ktoré zvládnete udržiavať minimálne 20 minút vkuse, najlepšie rovno 60. To je ideálny čas jedného tréningu, počas ktorého efektívne zaútočíte na tukové zásoby.

Ako posilňovať?
Po strave a pálení tukov sme pri spomínanom posilňovaní, ktoré pre väčšinu z nás predstavujú milované i nenávidené brušáky. Dobrou správou je, že to nemusia byť práve tieto cviky, tou horšou však ostáva, že posilňovaniu sa nevyhnete. Teda aspoň v prípade, že skutočne túžite po brušku pevnom a vypracovanom.

Základom vašej snahy o vyrysovanie svalov bude správne prevádzanie posilňovania. Iste totiž z vlastných skúseností poznáte, že napríklad klasický brušák sa dá oklamať ťahaním krku či kmitaním tela. Po takomto cvičení bolí brucho menej, ale menšie sú aj výsledky. Zaťažili ste totiž svaly celkom iných svalových skupín, čím ste sa nielen obrali o efekt, ale ste si mohli aj ublížiť. Vždy sa snažte pracovať svalmi, ktoré chcete vyrysovať, v tomto prípade svalmi brucha. Zapojte ich naplno do práce a stavte na kvalitu vášho cvičenia. Len týmto spôsobom nevyjde vaša snaha nazmar a budete sa môcť tešiť na bruško pripomínajúce dosku.

 

Zdroj: www.atlas.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com