1_8

Chyby v životospráve ktoré sa vám vypomstia

Hoci je 1. január už pomerne ďaleko, mnoho ľudí si dáva predsavzatia aj počas roka. Budú jesť viac vitamínov, častejšie športovať a menej sa stresovať. No zabúdajú na maličkosti, ktoré sú naozaj dôležité. Tu je 5 základných zlozvykov, ktorých by sa mali vyvarovať.

Na raňajky nie je čas

Veľa ľudí preskakuje prvé jedlo dňa s tým, že im skoro ráno jesť nechutí alebo nestíhajú pred odchodom do práce. Vyvážené raňajky dokážu telu dodať dostatok energie na začiatok dňa. Bonusom je, že človek sa vyhne stresu a znásobenému hladu, ktorý môže jesť k prejedaniu.

Aby ste sa už nemuseli, alebo nemohli, vyhovárať, že raňajky nestíhate, nachystajte si ich večer. Ráno balíček s jedlom len zbalíte do tašky, a môžete bežať do kancelárie. Keď sa ozve hlad, budete mať po ruke niečo výdatné a zdravé. Správne raňajky by mali obsahovať orechy, jogurt a ovocie. Takéto jedlo sa ľahko prenáša, zasýti vás a dodá telu dostatok energie.

Zubná kefka stačí

Správnej ústnej hygiene by ste mali venovať dostatok času. Prebehnúť zuby narýchlo len s pastou a kefkou nestačí. Používať by sa mala aj dentálna niť, ktorá odstraňuje zubný povlak a baktérie. Niť alebo medzizubná kefka sa dostanú tam, kam kefka nie. Tá vraj pokryje len 2/3 povrchu zubov.

Navyknúť si na používanie viacerých pomôcok na ústnu hygienu môže chvíľu trvať. Keď si však zvyknete, bude to trvať len niekoľko minút denne. Chrupu sa treba vo zvýšenej miere venovať večer, po celom dni jedenia a pitia. Využite napríklad reklamnú pauzu počas svojho obľúbeného programu. Času budete mať dosť.

Bez smädu piť netreba

Piť až vtedy, keď človek pocíti smäd, je neskoro. Ľudská myseľ a telo sú ovplyvnené nedostatkom vody v organizme. Dehydratácia vedie k únave, problémom so sústredením, bolestiam hlavy a podobne. Ak je to možné, majte celý deň po ruke vodu. Denne by ste jej mali vypiť minimálne 1,5 l. Odporúčajú sa litre až 3. A to rovnako v zime, ako aj v horúcom počasí.

Dôležité je naozaj mať neustále fľašu vody v kabelke, pohár vody na pracovnom stole a športovú fľašu pri telesných aktivitách. Hneď, ako vodu dopijete, znovu ju doplňte. Na pitný režim sa dá navyknúť, ak budete mať vodu neustále po ruke.

Cvičenie je nutné zlo

Prečo je to zlé? Cvičenie je dobré pre telo aj pre dušu. Pomáha udržiavať kosti silné, vypracované svaly, spaľuje nadbytočný tuk a udržiava zdravú telesnú hmotnosť. Je tiež výborným prostriedkom na relax a vybitie stresu po náročnom dni. Ak vás však vami zvolená aktivita nebaví, nevenujete sa jej dostatočne. Stráca teda svoj prvotný význam.

Nie každý rád chodí do posilňovne, a to je v úplnom poriadku. Kľúčom k úspechu je nájsť činnosť, ktorá sa vám naozaj páči. Či už ide o badminton, plávanie, tímové športy, bojové umenia alebo čokoľvek iné, držte sa toho. Kľúčom k úspechu je aktivita, ktorá vás úprimne baví.

Fajčenie

Fajčenie je jedným z najčastejších zlozvykov. Vedie k vážnym zdravotným problémom, ako je rakovina pľúc, chronická obštrukčná choroba pľúc a mnohé iné. Cigarety obsahujú cez 4000 chemických látok. Podpíšu sa na vašej pokožke, zuboch a kondícii. Taktiež nie sú veľmi príjemné pre vaše okolie.

Prestať fajčiť môže byť ťažké. Existuje veľa pomôcok, ktoré sľubujú rýchle výsledky. Náplaste, žuvačky, motivačné knihy a príhovory na CD… Skúste sa porozprávať so svojím lekárom o tom, čo by mohlo pomôcť práve vám. Ak však nechce prestať samotný fajčiar, nič z toho nezaberie. Spolu s motiváciou môžete spraviť niečo pre seba aj svojich blízkych.

Zdroj: www.pluska.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com