1_33

Medová diéta: Schudnite do Silvestra s lyžicou medu

Medová diéta využíva osvedčenú silu medu. Sladká prírodná pochúťka dokáže vyvolať metabolické zmeny. Vďaka tomu odoláte sladkým chúťkam a tuky budete spaľovať aj počas pokojného spánku. Nemusíte dokonca ani počítať kalórie, investovať do drahých surovín či drasticky hladovať.

Chudnúť sa dá aj inak

Program je výsledkom výskumu nutričného odborníka Mikea Mclnnesa, ktorý objavil, že med je jedinečná kombinácia prírodných cukrov. Vďaka nemu si môžete vychutnať lahodné rodinné jedlá, maškrty a dobroty, ktoré sú zvyčajne v diétach zakázané – vrátane pudingov, chleba, šišiek a dokonca aj sušienok.

Ako to funguje? Mike Mclnnes sa domnieva, že hlavný dôvod, prečo sa mnohí z nás snažia schudnúť, je, že jeme príliš veľa cukru a spracovaných potravín. „Dokonca aj údajne zdravé nízkotučné potraviny sú často plné skrytých cukrov a bielej múky, ktoré telo rýchlo premieňa na cukor. To znamená, že hladina cukru v krvi je po celý deň na maxime,“ povedal McInnes pre dailymail.co.uk.

Telo sa vyrovnáva s týmto preťažením tak, že uvoľňuje inzulín, ktorý sa filtruje z krvi a ukladá sa ako tuk. Ale Mclnnes odhalil aj ďalší mechanizmus, ktorý telo používa na ochranu mozgových buniek pred možným preťažením cukrom. V takom prípade totiž mozog dostáva „hlad“, a „hladný mozog“ nedokáže odolať chuti na sladké. V tom pomáha med.

Využitie medu

Med je skvelým zdrojom energie. Rozpustite lyžicu medu vo vode a môžete popíjať tekutú energiu aj počas cvičenia. Ani nemusíte hľadať manukový med, hoci je veľmi zdravý. Dajte si len pozor na predajcu, aby ste mali med zdravý a bez cukrového sirupu.

Med je vhodný nielen na pečenie a sladenie čaju. Ak ho zmiešate s olivovým olejom a octom, alebo zmiešate s tvarohom, získate chutnú zálievku a omáčku. Sladká prírodná pochúťka je aj skvelým pomocníkom v boji s opicou. Napite sa vody s medom pred záťahom, následne si dajte lyžicu medu pred spaním a dve až tri po prebudení, či už vo vode alebo v jogurte.

Stovky stopových živín v každej lyžičke medu zmenia spôsob, akým funguje metabolizmus. Na rozdiel od bieleho cukru nezaťaží trávenie a dodá mozgu dostatok energie. V kombinácii s niekoľkými jednoduchými pravidlami sa môžete dobre najesť a sledovať, ako čísla na váhe klesajú.

Zlaté pravidlá

Cukor je skutočný zloduch v prípade epidémie obezity. S každým gramom cukru získate dva gramy telesného tuku. Vystrihajte sa cukru, umelých sladidiel, aj ukrytých cukrov napríklad v omáčkach na cestoviny. Deň začnite vodou s medom a medom slaďte aj kávu, toasty či jogurt. Deň by ste opäť mali zakončiť vodou s medom.

Zbavte sa všetkých sušienok, koláčov, zemiakových lupienkov a spracovaných potravín. Dokonca aj výrobky z rafinovanej bielej múky vyženú hladinu cukru v krvi do výšin. Opäť vám teda poradíme jesť radšej celozrnné výrobky. Na začiatku diéty by ste sa na týždeň mali úplne zbaviť múky, cukru, zemiakov aj ryže. Mozgové bunky sa tak zbavia závislosti a diéta vám pôjde ľahšie.

Každé jedlo by malo obsahovať bielkoviny, ktoré zabránia výkyvom cukru v krvi. Ak už si dávate mliečne výrobky, doprajte si tie plnotučné – kalórií v nich nie je zas až tak veľa. V zelenine sa obmedzovať nemusíte, ale ovocia si doprajte maximálne dva kusy denne. Predsalen, obsahuje cukor. Pri medovej diéte sa môžete inšpirovať aj niekoľkými chutnými receptmi.

 

Zdroj: www.pluska.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com