phyb

Pohyb účinne predlžuje život

Ak vás desí slovíčko cvičenie, nenechajte sa predčasne znechutiť. Pohyb totiž nemusíte jednoznačne stotožňovať s cvičením. Je to vlastne každá aktivita, pri ktorej nie ste v pasivite, prirodzene, čím zámernejší a pravidelnejší tento pohyb je, tým lepšie.

V každom veku
Lekári tvrdia, že pohyb možno pridávať do nášho každodenného života neustále, dokonca aj vo vysokom veku. Je to totiž liek, ktorý má mimoriadne pozitívny vplyv nielen na telo, ale aj myseľ. Znamená to, že ak sa chcete dožiť vysokého veku a byť čulý, mali by ste sa udržiavať neustále vo fyzickej aktivite.

Touto aktivitou sa v ideálnom prípade skutočne myslí pravidelné športovanie, avšak vynikajúcou alternatívou sú aj pravidelné prechádzky a ľahký strečing, ktorý podporuje mozgovú aktivitu, zlepšuje schopnosť sústredenia a udržiava dobrú pamäť.

Nemusíte sa náhliť
Zmeny v živote možno zaraďovať postupne. Začnite používať viac schody namiesto výťahu, pohybujte sa viac pešo, a nikdy sa nenechajte pri pohybe vonku odradiť zlým počasím. Podľa lekárov totiž neexistuje zlé počasie, len zlá voľba oblečenia.

Zdravotné pozitíva pravidelného pohybu sú známe každému z nás, a netreba o nich pochybovať. Ukazuje sa však, že to platí pre každý vek, a aj ľudia, ktorý sa dožili sedemdesiat a viac rokov, a nikdy necvičili, môžu s touto aktivitou začať.

Hlavne sa hýbte
Každodenné prechádzky, plávanie, alebo napríklad beh, pomôžu zvýšiť ich pamäťovú kapacitu, sú prevenciou mnohých chorôb, alebo pomáhajú pri ich liečbe. Ten kto sa pravidelne hýbe, má väčšie množstvo neurónov, čo znamená lepšie mozgové funkcie. Vďaka tomu sa aj starší ľudia môžu efektívne zapájať do mnohých činností a ostať dlhodobo sebestační.

Okrem toho je dobrou správou aj to, že cvičiaci sú ľudia sú šťastnejší, a netrápi ich tak často zlá nálada či mierne depresie. Práve z tohto dôvodu by sme všetci mali zabudnúť na výhovorky, veď je to len a len pre naše dobro.

Zdroj: www.wanda.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com