1_89

Schudnite s vápnikom!

Vápnik potrebujeme na správny rast, činnosť srdca a na zdravé zuby. Znižuje krvný tlak a je užitočný pri depresiách a strese. Výskumy ukázali, že až tri štvrtiny žien ho majú nedostatok, preto by naň nemali zabúdať najmä budúce a dojčiace mamičky, staršie ženy a vegáni. Vápnik sa vstrebáva do štruktúry kostí aj vďaka vitamínu D a spolu tvoria dôležitý tandem. Dodáte si ho z mlieka, syrov, rýb, listovej zeleniny a zo strukovín.

ĽAHŠÍ VĎAKA VÁPNIKU

Vedci vyskúšali obéznym ľuďom zvýšiť príjem vápnika na 1 000 mg denne. Jeme ho totiž príliš málo. Myslíte si, že testovaní schudli? Hoci nikto z nich radikálne nezmenil stravovacie návyky, ani nezvýšil množstvo pohybových aktivít, predsa každý schudol v priemero o päť kíl za rok. Vápnik ľuďom nedávali v umelej forme, ale v potravinách.

VIETE, KDE NÁJDETE VÁPNIK?

1 pohár mlieka 200 ml = 300 mg vápnika
sušené figy 150 g = 195 mg vápnika
brokolica 100 g = 105 mg vápnika
sardinky v oleji (1 konzerva) = 445 mg vápnika
1 malé pivo = 15 mg vápnika
1 pohár vína = 8 mg vápnika
pohár 100% pomarančovvej šťavy 200 ml = 50 mg vápnika
pohár 100% jablkovej šťavy 200 ml = 20 mg vápnika
lieskové orechy 100 g = 250 mg vápnika
mäkký syr 30 g = 90 mg vápnika
tvaroh 100 g = 95 mg vápnika
odtučnený jogurt (1 téglik) = 315 mg vápnika
jogurt 3,5 % tuku ( 1 téglik) = 300 mg vápnika
tvrdý syr 100 g = 1200 mg vápnika
polotvrdý syr 100 g = 600 mg vápnika
krajec chleba = 50 mg vápnika

Zdroj: www.pluska.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com