shutterstock_98119625

Tipy na domáce cvičenie

Všetci dobre vieme, že cvičenie doma je nenáročné, bez nákladov a časovo prispôsobiteľné. Tieto tri výhody vieme oceniť, lenže ako je to s výsledkami? Mnohí ľudia majú pocit, že nie sú také, aké vie poskytnúť profi fitko, prípadne tréner po našom boku, a tak je domáci fitness nanič. Povedzme si však pravdu – ide o jednu veľkú výhovorku!

Cvičenie doma môže byť maximálne efektívne, no je tu veľké ALE. Tým ste len a len vy, pretože rozhodujete, ako bude tréning prebiehať, koľko doň vložíte a ako veľmi si na cvičení dáte záležať. Netvrdíme, že venovať plnú sústredenosť cvičeniu nie je v domácich podmienkach drina, no ak chcete, dá sa všetko. Dokonca aj vytvarovať si super postavičku pred televízorom.

Čo k tomu treba?

Vytvorte si fit podmienky
V prvom rade si urobte podmienky, ktoré na cvičenie potrebujete. Vyhraďte si hodinku, kedy nebudete riešiť nič iné ako cvičenie, teda žiadne pranie, upratovanie, odbiehanie za partnerom či deťmi. Sústrediť by ste sa mali len na pohyb, takže všetko odsuňte bokom.

Pripravte si priestor, aby ste nemuseli počas cvičenia odsúvať nábytok, hľadať karimatku a podobne. Majte všetko po ruke a skontrolujte aj to, či je okolo vás dostatok priestoru a nehrozí vám nejaké zranenie pri rozpažení rúk alebo zanožovaní.

Chýbať nemôže ani tá pravá atmosféra, ktorá vás dostane do tempa. Zväčša je to rytmická hudba, no pokiaľ chcete, pustite si aj televízor. Nenechajte sa však priveľmi rozptyľovať dejom a majte ho len ako kulisu. Každý cvik totiž treba precítiť a pri híkaní nad tým, čo sa deje na obrazovke, to nebude možné.

Majte cvičebný plán
Krokom číslo dva bude zostavenie cvičebného plánu. Pokiaľ pred sebou nemáte DVD, nič nenechajte na náhodu a nespoliehajte sa, že vám nejaké cviky počas tréningu napadnú. Halabala systém nechajte za dverami a minimálne v hlave si zosumarizujte, ako budete jednotlivé partie precvičovať. Začnite krátkym kardiom, ktoré vás rozohreje a nabudí svaly, následne si odcvičte svoju sériu cvikov a na záver nezabudnite na strečing. Určite si, koľko opakovaní každého cviku budete robiť a takisto koľko sérií. Tréning tak dostane ucelený tvar a verte, že jeho efektivita pôjde smerom hore.

Pomôžte si domácimi výdobytkami
Ak sa vám domáce cvičenie nepozdáva kvôli absencii profi strojov, pomôžte si tým, čo byt ponúka. Máte v prvom rade vlastnú váhu tela, ktorá je pre začiatočníkov dostačujúca, máte stenu, ktorej stabilita ponúka množstvo cvičebných nápadov, takisto aj obyčajnú stoličku, vďaka ktorej má vaše domáce fitko ešte o niečo viac možností.

Motivujte sa
A bez čoho to určite nepôjde? Bez vašej motivácie, ktorá je základom tohto všetkého. Verte, že aj v domácich podmienkach sa toho dá spraviť veľa, stačí len mať svoj cieľ pred očami. Je to blížiaca sa dovolenka, štíhlejšia figúra do plaviek alebo vaše zdravie? Každý jeden sen, ktorý máte, za to stojí. Pustite sa teda doň, pretože čím dlhšie váhate, tým dlhšie budete nespokojní…

 

ZDROJ: www.atlas.sk
ZDROJ foto: www.shutterstock.com