shutterstock_139712587

Začnite behať! 25 dôvodov prečo sa do toho pustiť

O behaní sa toho v posledných rokoch hovorí pomerne veľa. Po mestských trasách stretávať čoraz viac tých, ktorí si hlavu prečisťujú práve týmto spôsobom, kladie sa dôraz na starostlivosť o telo i jeho zdravie, konajú sa maratóny, akcie i súťaže. Pri behaní už dokonca môžeme hovoriť ako o trende, lenže v tomto prípade mu nehrozí žiadne vypadnutie z módy. Behanie je nesmrteľné a ak pre seba chcete niečo urobiť, je jednou z najlepších možností.

Zahraničný magazín Run vám dokonca ponúka 20 dôvodov, prečo o behaní iba nehovoriť, ale ho aj praktizovať.

Chcete ich poznať? Tu sú:

  • Znižuje hmotnosť
  • Rozvíja svalstvo
  • Zlepšuje kondíciu
  • Zlepšuje koordináciu
  • Zvyšuje flexibilitu
  • Zvyšuje kapacitu pľúc
  • Zlepšuje metabolizmus
  • Zlepšuje imunitný systém
  • Znižuje cholesterol
  • Reguluje krvný tlak
  • Odbúrava bolesti chrbta
  • Odbúrava bolesti hlavy
  • Posilňuje šľachy a väzy
  • Predchádza rednutiu kostí
  • Znižuje prah bolesti
  • Zvyšuje sebavedomie
  • Zbavuje stresu
  • Zlepšuje spánok
  • Zbavuje nudy
  • Uvoľňuje psychiku

Nechajte sa zlákať
Aby sme dodali aj niečo z praktickej stránky veci, pozrime sa na behanie aj ako na samostatný šport. Je jedným z najjednoduchších pohybov, pretože je telu celkom prirodzený. Nepotrebujete naň žiadne špeciálne pomôcky ani miesto, stačí sa dobre obuť a vyraziť von. Behanie sa vďaka tomu stáva jednou z najlacnejších možností, ako pre seba spraviť skutočne veľa, a to na pravidelnej báze. Časovú náročnosť si volíte sami, takisto aj trasu a tým pádom intenzitu tréningu. Beh vám na oplátku dá množstvo pozitív, ktoré sme už vyššie uviedli a hoci si na ne treba chvíľu počkať, oni sa dostavia. Pomerne rýchle výsledky sú súčasťou pravidelného behania a ak sa doň pustíte, presvedčíte sa sami.

ZDROJ: www.atlas.sk
ZDROJ foto: www.shutterstock.com