1_66

Zistite svoj typ bruška a schudnete účinnejšie

Neexistuje univerzálna metóda, ktorá by vám zabezpečila krásne ploché bruško. Existuje päť hlavných typov tejto oblasti, pričom každá si vyžaduje odlišný prístup na vyrysivabue krásnych svalov.

Pneumatika

Tento typ bruška je najľahšie spracovateľný, pretože je to dôsledok nesprávnej stravy a nedostatku pohybu. Majú ho ľudia, ktorí vedú sedavý spôsob života, napríklad majú aj sedavú právu. Zároveň sú zvyknutí konzumovať sladké potraviny.

Ak teda cvičíte len veľmi málo, jete veľa cukru a rafinovaných sacharidov, ako sú koláče, biele pečivo, alebo sa uchyľujete na škrobové sacharidy, ako sú cestoviny a ryža, budete pravdepodobne postihnutí väčším bruškom a nadbytočným tukom na stehnách a bokoch.

Na zbavenie sa pneumatiky obmedzte alkohol. Je to tuková bomba, čistý cukor, ktorý smeruje rovno do oblasti pása. Stačí pár pohárikov trikrát až štyrikrát týždenne, a máte okolo pása pneumatiku. Taktiež sa vyhnite diétnym potravinám, ktoré sú plné rafinovaných chemikálií, ktoré im dodávajú chuť.

Začnite deň s vajcami a údeným lososom, alebo dokonca grilovaným kurčaťom a zeleninou, na občerstvenia si dajte plátky chudého mäsa. Nebojte sa jesť dobré tuky, ako sú orechy, avokádo a olejnaté ryby. Tie povzbudia telo k spaľovaniu tuku na bruchu.

Cvičenie je kľúčom k odstráneniu tohto typu bruška. Stačí ísť na dlhú prechádzku, robiť výpady, drepy alebo cvičiť jogu. A nezabudnite, že základom pre zmenu životného štýlu a postavy, je vaše šťastie.

Stresové bruško

Tento typ je bežný u veľmi úspešných ľudí a perfekcionistov. Tí sú zvyčajne veľmi citliví na zažívacie ochorenia, ako je syndróm dráždivého čreva, ktorý môže spôsobiť nadúvanie a bruško potom vyzerá byť väčšie. Špecifické je, že hmotnosť je najmä v prednej časti brucha a okolo pupka.

Stres produkuje hormón kortizol, ktorý podporuje usadzovanie tuku okolo žalúdka. Takéto bruško je pomerne tvrdé na dotyk, hoci jeho nositelia často preskakujú jedlá a systému dodávajú až príliš veľa kofeínu a jedál z rýchlych občerstvení.

Príčinou je aj nedostatok spánku, čo narúša produkciu hormónu leptínu, ktorý reguluje chuť do jedla a metabolizmus. Potom jete viac, ste unavení a tuk sa ukladá v tele ako energetické zásoby. Skúste meditovať, dať si teplý kúpeľ a obmedzte pitie kávy.

Namiesto namáhavého kardio cvičenia skúste jogu, dlhé prechádzky a cvičenie s ľahkými činkami. Horčík je minerálna látka upokojujúca stresové brucho. Jedzte teda veľa potravín bohatých na horčík, ako sú orechy, tmavozelená listová zelenina a semienka.

Spadnuté bruško

Ľudia, ktorí majú tuk uložený v spodnej časti brucha, sú často zaneprázdnené mamičky, ľudia s náročnou kariérou, ale aj ľudia závislí na posilňovaní. Je to vlastne rutina, vďaka ktorej ste síce štíhli, no podbruško ostáva výraznejšie. Nadmerné cvičenie posúva bedrové svalstvo a svalstvo dolnej chrbtice a zapríčiňuje spomínané vyčnievanie bruška.

Dobrá výživa a dostatok vlákniny majú zásadný význam pre zlepšenie zažívacích ochorení, ako sú zápaly, nadúvanie a zápcha, čo tento typ bruška len zhoršuje. Zelená listová zelenina, ovsené otruby a celozrnné obilniny sú dobrý prírodný zdroj vlákniny.

Najvhodnejší cvik na spadnuté bruško je takzvaná doska, pričom budete opretí o predlaktia a špičky nôh. Snažte sa zdvihnutí vo vodorovnej polohe vydržať čo najdlhšie. Pomôžu tiež výpady alebo drepy, ktoré spaľujú tuk a zároveň posilňujú viaceré svalové skupiny.

Mamičkovské bruško

Ženy s týmto bruškom zvyčajne za posledných niekoľko rokov rodili, alebo ide o mamičky, ktoré majú pre seba málo času. Po pôrode maternica klesá a je oveľa ťažšia, než pred tehotenstvom. Trvá aspoň šesť týždňov, kým sa vráti k pôvodnej veľkosti, takže na plochom brušku treba začať pracovať až potom.

Ak je to aj váš prípad, musíte znova precvičiť svalstvo panvového dna a spodné brušné svalstvo, čo zvýši prietok krvi a posilní uvoľnené svaly. Vhodné je počkať po pôrode aj dva-tri mesiace.

Rybí olej zapína spaľovanie tukov a vypína ukladanie tuku v tele. Zároveň sa snažte každý deň jesť dobré tuky, ako sú oleje, orechy a olivy. Nielen, že vám pomôžu spaľovať tuk a vstrebávať vitamíny z potravy efektívne, ale tiež pomôžu v boji proti únave.

Skúste Kegelove cviky na posilnenie panvového dna, pretože pôsobia ako prírodný korzet a spevnia bruško zvnútra. Stlačte a zatnite svaly panvového dna 15-20-krát, v piatich sadách denne. Vyhnite sa sklápačkám, pretože držia svaly stredného brucha ďalej od seba. Večerný strečing a kvalitný spánok sú tiež skvelé spôsoby, ako pomôcť hormónom spaľovať tuk.

Nafúknuté bruško

Častý problém v dopoludňajších hodinách je nafúknuté bruško, ktoré vydrží občas aj do konca dňa a sprevádzajú ho zažívacie ťažkosti. Postihuje štíhle ženy, aj tie s nadváhou. Najčastejšie je spôsobené potravinovou intoleranciou alebo pomalou funkciou čriev v dôsledku zlých stravovacích návykov.

Medzi najčastejšie intolerancie patrí tá na pšenicu a lepok (chlieb, cestoviny, pečivo, pizza, koláče a cereálie), alkohol, kvasnice a spracované mliečne výrobky (syr, mlieko, maslo). Ak odhalíte vinníka, odstráňte ho z jedálnička a do dvoch týždňov by malo nafúknutie zmiznúť. Zamerajte sa na stravu s množstvom čerstvej zeleniny, mäsa, hydiny a rýb.

Raňajky by mali byť najväčšie jedlo dňa, pretože trávenie je na vrchole, no vyhnite sa jedeniu v noci, pretože vedie k nadúvaniu. Dostatočne jedlo žujte a pite dostatok vody na udržanie činnosti tráviaceho systému. Probiotické výrobky vyvážia črevnú mikroflóru, tak siahnite po miso polievke, kyslej smotane, cesnaku, cibuli a aj po keli.

Verte tomu alebo nie, dýchanie je to najlepšie, čo môžete urobiť pre nafúknuté bruško. Skúste to každé ráno: ľahnite si na chrbát, úplne sa uvoľnite a dýchajte hlboko do brucha. Po jedle choďte na prechádzku, pretože to podporí tráviace procesy.

 

Zdroj: www.pluska.sk
Zdroj foto: www.shutterstock.com